fredag, februar 10, 2006

Menneskets beste venn

Denne bloggen handler kanskje litt om meg også. Eller om min lidenskap for hunder. Jeg har en annen lidenskap også: Gamle filmer. Ingenting kan måle seg med en film fra 30-40 åra. Lyden, musikken, menneskene. Ingen verdens spesialeffekter kan noensinne bli så bra som disse filmene. Favorittfilmen er "It's a wonderful life" (1946) med favorittskuespilleren min: Jimmy Stewart. Moren min skrev til ham da hun var 16 år og fikk et signert foto av ham. Det har jeg fått av henne!

Nok om det. Jimmy Stewart hadde hundegalskap. Akkurat som jeg har. Han skrev et dikt til hunden sin da den døde. Jeg må dele det med dere. Diktet heter A dog named Beau, og slutter slik:

Oh, how I wish that wasn't so,
I'll always love a dog named Beau.
Les hele diktet her: http://www.animaladvocacy.net/writing/stewart.html