torsdag, februar 09, 2006

Allergisk!



Fikk nesten lyst til å si Fyttekatta! Men det sier man jo ikke når man er høflig. Og hundemenneske. Da får man vel skylden for å være KATTEHATER. Og det er jeg jo ikke, selv om jeg synes hunder er myyyyyye bedre :)

Tilbake til min ustyrlige trang til å banne. I dag har jeg vært med Bindi til dyrlegen for å ta vaksine. I fjor hadde vi et stress uten like. Da var hun fire måneder og skulle ha vaksine. -Sitt hos oss i en halv time, formante dyrlegen. -Hun kan reagere. Og det gjorde vi. Satt der altså. Og da ingenting skjedde, dro vi hjem, over to mil å kjøre.

Etter et par timer skjedde det som ikke burde skje. Hun hovnet opp rundt snuta. Vi hev oss i bilen og kjørte de to milene i full fart. Hun fikk motgift og det gikk bra. Så har jeg gått og gruet meg i ett år til neste vaksine. Dagen kom altfor fort, og vi gjorde det vi kunne av forberedelse. Dyrlegen bestilte en annen type vaksine. Men det samme skjedde igjen. I skrivende stund er hun hos dyrlegen til observasjon, og alle håper at hun slipper å ta kortison fordi da virker ikke vaksinen. Og hva gjør man da? Har en hund man ikke kan vaksinere? Det er jo kjempeskummelt! Håper hevelsen har gått ned når jeg skal hente henne. Stakkars jente.